"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

středa 21. září 2016

TY

TY
CAROLINE KEPNES
-
čteno česky v září 2016
-
originální název: YOU




Knížka a stalkerovi, o které se říká, že je naprosto creepy, protože vypravěč promlouvá přímo k vám.
Docela jsem to odkládala, páč jsem stalkera měla, bylo to děsivé a vážně jsem v sobě nechtěla probudit staré stihomamy... nicméně: knížka na mě volala z poličky mé spolubydlící a já se rozhodla se do ní pustit. Pozitivní je, že ji za sebou budete mít raz dva, čte se rychle, čte se dobře.

Negativní je všechno ostatní.

Styl vyprávění podle mého názoru na mrazivé atmosféře opravdu nic nepřidával. Především proto, že jeho objektem zájmu je velice konkrétní oběť. Očekávala jsem nějakou neutrální holku, o které se ve výsledku nic moc nedozvíte, právě proto, abyste měli pocit, že tato knížka je opravdu o vás, ale k tomu nedojde, jelikož se během chvilky o ní dozvíte každé prdnutí, tudíž si můžete připadat jedině tak, že čtete cizí dopisy.
To by ani nevadilo, můžu si akorát fňuknout, že mě zase jednou napálil marketing. Mnohem horší bylo, že se hlavní stalker prezentuje jako velice inteligentí člověk, a to proto, že čte. Ve skutečnosti to je dement, který má více štěstí než rozumu. Všechny postavy okolo něj jsou také dost hloupé, policie je ze světa bezmozkovců a kdyby měl někdo v celé knížce alespoň trojciferné IQ, je stalker - Joe - odstraněn ze scény velice rychle.

Zkusíte však být ještě jednou shovívaví a rozhodnete se přehlédnout i nízké IQ všech zúčastněných osob.

Zbude vám nezajímavý příběh plný masturbace.
Zbude vám brak. A to já jsem občas docela brakofil, nicméně nově vzniklou alergii na "stříkám" apod. asi jen tak neodstraním.

1/5

Ale třeba jsem jen uražená, že mě nenapadlo zbeletrizovat emaily mého exstalkera. Fakt mě nenapadlo, že by někdo chtěl takové sračky číst dobrovolně /ano, bylo to literárně na velice podobné úrovni/.

1 komentář:

  1. :D docela jsi mě pobavila. Úplně chápu tvojí alergii, já mám díky knize taky takovou na slovo "vrazil" - co a kam je myslím jasné :)

    OdpovědětVymazat