"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 17. dubna 2016

Odpusťte mi, Váš Leonard

ODPUSŤTE MI, VÁŠ LEONARD
MATTHEW QUICK
-
čteno v dubnu 2016 česky
-
(Forgive me, Leonard Peacock)


"Not letting the world destroy you. That’s a daily battle."


Leonard se rozhodne oslavit své narozeniny nestandardním způsobem. Hodlá zabít svého bývalého nejlepšího kamaráda a pak sebe.
Toto je naprosto nejzákladnější informace o knížce, kterou najdete úplně všude.

Moc jsem si nedovedla představit o co nakonec v knížce celou dobu půjde a vlastně mě ani kluk, který hodlá zabíjet, moc nezajímal. Každopádně nedávno jsem po dlouhé době skočila do knihovny a Leonard ležel osamoceně na poličce doporučujeme a já si řekla, že mu dám šanci.

Dočkala jsem se mnohého! Kniha se dotýkala vážných témat, které jsem v ní nečekala a celou dobu mě překvapovala. Leonard prožívá - ne úplně standardní - teenage drama, trochu zklamání z života a podobně. Klišé, u kterého budete zívat, tady nečekejte. Pokud se vám líbilo klasické Kdo chytá v žitě, bude se vám líbit i (pro mnohé asi čitelnější) příběh Leonarda.

Můžu vás uklidnit - nejedná o pouhou zdlouhavou omluvenku jednoho vraha. Dočkáte se zajímavých myšlenek, necháte se trochu vábit nihilismem a možná si i popláčete.

Jsou knížky, o kterých - ačkoliv se vám líbily - nechcete moc mluvit a to hlavně proto, že chcete i ostatním dopřát aby jednotlivé vrstvy příběhu odhalovali sami. Tohle je jedna z těch knih. Proto pokud máte volné jedno až dvě odpoledne, po Leonardovi klidně sáhněte.

4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat