"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 27. prosince 2015

Bridget Jones's Diary

BRIDGET JONES'S DIARY
HELEN FIELDING
-
Čteno v prosinci 2015 anglicky
-
Originál vydán v roce 1996
Česky 1998 (Deník Bridget Jonesové)
-

(v.g.) pod bestselerem pobavilo! :D Bridget vždy na začátku dne shrne, jak se jí dařilo, například 2 cigarety (v.d.) = velmi dobré = v.g. = very good)


Je mi 25 (zatím ještě) a minulý týden jsem si koupila svůj první krém proti vráskám a dokonce se více než tři dny za sebou každé ráno namalovala - čili: přišla na mě předčasná krize středního věku... Mezitím, co jsem si po více než 8 letech lakovala nehty, jsem přemýšlela, kdo by pro mě tak mohl mít pochopení... pak mi hlavou problesklo: HA, BRIDGET a běžela jsem do knihovny.

Při zkoumání této knihy zjistíte, že dost lidí miluje mnohem více film. Nemám ho úplně v čerstvé paměti, ale filmová Bridget byla méně... blbá. To zřejmě dost lidí rozhodilo. Navíc Darcy nepůsobil jako princ, ale taky trochu jako debil. Pokud jste film viděli a nechce se vám knížka číst, protože stejně už víte, co se tam stane, tak nemusíte mít obavy, knížka se od filmu docela dost liší. Pokud tedy dokážete překousnout, že postavy jsou o něco méně okouzlující než ve filmovém podání, klidně po knížce sáhněte.

Samozřejmě základ je stejný. Bridget, která si myslí, že je obézní, drží různé anorektické diety a doufá, že narazí na prince svého života. Musím říct, že knížka je vážně vtipná, jedna z těch knížek, kdy se pochichtáváte nahlas! Vlastně mi bylo docela jedno, že je Bridget blbka, že její výběr mužů je dementní (stačí ji pozdravit, být muž a wohooo, můžete ji mít kdykoli se vám zlíbí) a tak dále. Vlastně vzhledem k její rodině by bylo docela zvláštní, kdyby byla inteligentní ženou....
KAŽDOPÁDNĚ - všechny tyhle věci jsem Bridget odpustila, protože se zkrátka dobře četla a pobavila mě.

Na přebalu vás lákají, ať se stanete jednou s miliónů žen, které během čtení vykřikují "OMG JSEM JAKO BRIDGET", pokud se vám toto stane, důrazně doporučuji se nad sebou hluboce zamyslet, zvlášť pokud si myslíte, že váš život nestojí za moc, protože evidentně si to způsobujete sami.

Bohužel i já jsem se v některých řádcích našla (a důkladně se zamyslela), ale většinu času jsem se spíše utěšovala tím, že pořád ještě nejsem ona, takže i tak - DÍKY BRIDGET, byla jsi dobrou volbou! Navíc jsem se ani chvíli nenudila, za to taky díky!

Ať už patříte mezi milovníky Bridget nebo ne, toto je jedna z humorných knížek, která to o sobě jenom netvrdí, ona vtipná je. Už teď si jsem jistá, že jednou šáhnu po dalších dílech. Pro zachmuřené dny (ať už se bude jednat o mraky na obloze, či ve vaší volbě) je Bridget dobrou kamarádkou :)

3.5/5


Žádné komentáře:

Okomentovat