"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 7. června 2015

Rebel Belle

REBEL BELLE (REBEL BELLE #1)
RACHEL HAWKINS

Čteno v červnu 2015 anglicky
-
Originál vydán v roce 2014
Česky zatím nevyšlo
-
Znáte takové ty holky, které se akorát čančají.
Ty co v amerických filmech musí nutně dostat korunku na plese!
Mezi tyhle holky patří i Harper - naše hlavní hrdinka - seznamte se.

Není ten obal prostě boží?

Harper se stane hrozná nepříjemnost: jde zrovna na důležitý ples, ale zapomene si dát rtěnku. Bože!
Když jde tento VELKÝ problém vyřešit, stane se shodou náhod paladinkou (přičemž si musí hledat slovo PALADIN na internetu). Zkrátka Harper zřejmě žije v naprosto jiné realitě než většina z nás. Mezi její záliby patří - roztleskávání, šminkování, poroučení a tak.

Připravte se, že prostě doopravdy budete trávit zbytek knížky s touhle načančanou slečinkou.

Aby se vám tato knížka líbila nemusíte být vymazaná blondýnka s umělými nehty. Místy se opravdu zasmějete, i když nejste roztleskávačský typ.

Každopádně já jsem měla s Harper pár problémů.
Především mě teda dostávaly první kapitoly, kde se vám autorka snaží co nejvíce nacpat, jaká nanynka Harper je (jakoby vám to nedošlo později), chudinka s mrtvou sestrou a hlavně si hned ze startu představíme jejího ÚHLAVNÍHO NEPŘÍTELE Starka, abychom si otevřeli potencionální cestičku k oblíbenému hate/love klišé. 


Na druhou stranu to byl (pro mě) úplně nový typ hl. hrdinky. Nicméně bohužel mi nepřišla moc propracovaná. Její chování vás nepřekvapí, časem mi začala být sympatičtější, přesto bych s ní na kafe nezašla a kdyby mi chtěla celý příběh znovu povyprávět, skočila bych rychle pod stůl a navždy tam zůstala.

Ale nudila jsem se? Nikoliv.
Přestože tady vykládám o nepříliš vzrušující hrdince, příběh to za ní trochu doháněl. Barbie se stane paladinkou, musí chránit svěřenou osobu a k tomu všemu si chce zachovat pověst dokonalé studentky, udržet si svého přítele - zkrátka... nic jednoduchého. A i když si Rebel Belle nedám mezi oblíbené tituly, neměla jsem za celou dobu ani jednou chuť s touhle poměrně zábavnou knížkou praštit o zem a docela mě i zajímalo, jak se to nakonec vyvrbí.

Sáhnu však po druhém díle?
To asi také ne.
Nikdy neříkej nikdy, třeba mi někdy bude tahle princeznička chybět a pravda, že na konci autorka trošku zamotala děj a mírně mi vrtá hlavou, jak si s tím poradí.

PROČ ANO: Hrdinka, na kterou v příběhu s paladiny jen tak nenarazíte. Zasmějete se!
PROČ NE: Nepříliš propracované postavy, příběh nenadchne, spousta klišé

2,5/5

1 komentář:

  1. Ta obálka vypadá skutečně překrásně, jak ale víme, obálka často klame. :D Nevím, asi to není příběh pro mě, mám ráda propracované hrdinky, na druhou stranu příběh s hrdinkou fiflenu, která se musí poprat s něčím, co je zcela mimo její kompetenci, mě docela láká a love-hate vztahy jsou v knihách mé nejoblíbenější, i když je to skutečně děsné klišé, no v reálném životě bych takový vztah nechtěla. :D

    OdpovědětVymazat