"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 5. dubna 2015

Boy Meets Boy

BOY MEETS BOY
DAVID LEVITHAN
-
Čteno v dubnu 2015 anglicky
-
Originál vydán v roce 2005
Česky zatím nevyšlo
-
Musím přiznat, že březen pro mě byl měsícem čtení nic moc knížek, takže se hlásím ať teď - v dubnu -  s příběhem, kde kluk potká kluka a je z toho láska!
Co jiného taky?!






Vítejte ve světě, kde neexistuje homofobie!
Když tedy nepočítáme křesťanské rodiče vašeho kamaráda z vedlejšího města.

Knížka je naprosto obyčejným teenagerovským románem. Až na to, že 90 % postav patří nějakým způsobem k LGBT komunitě. Však se také z velké části odehrává na škole, kde je rozehrávačem fotbalového týmu drag queen (+ 10 bodů) a nikdo se nad tím nepozastavuje (kromě vás).

Paul potká Noaha a okamžitě v sobě najdou zalíbení. Aby to nebylo příliš nudné, zamotáme do toho Paulovy kamarády, jeho bývalé a snažíme se, ať to všechno dobře dopadne.

“I wonder if it's possible to start a new relationship without hurting someone else.”

Už na prvních stránkách autor upozorňuje, že tato knížka byla původně valentýnským příběhem pro jeho blízké a je to znát. Nečekají vás žádná velká překvapení, čeká vás jen roztomilý příběh o lásce dvou kluků. Tyhle jednoduché příběhy často nemám ráda a to proto, že jsou naivně hloupé.
Levithan mi však ukázal, že ne každá naivní romantika musí být automaticky hloupá.

Málokdy se u těchto nepříliš zapletených romantik nechávám unést postavami. Každopádně tato knížka byla jednou ze světlých výjimek.
Doufala jsem, že to Paulovi s Noahem vyjde a že na mě autor jen nešije nějakou boudu.
Fandila jsem Tonymu, ať se jeho rodiče vzpamatují!
Nadávala jsem Joni, že se chová jako slepice...
... zkrátka: sledujete? Levithan mě přiměl něco cítit! Přiměl mě zajímat se o postavy, které v knížce patří mezi ty nejobyčejnější z obyčejných.
Je to kouzlo. Kouzlo Levithanova psaní, které začínám mít ráda a ani nedokážu pořádně říct proč (viz. Two boys kissing) /Nicméně pořád mě zatím nedostal úplně do kolen./

Konečný verdikt: milá víkendovka (za předpokladu, že máte na čtení více času, tak to je otázka jednoho večera). Pokud si tedy chcete na chvíli odpočinout od všech těch všedních dramat, být na chvíli s několika puberťáky, mezi jejichž velké problémy patří - moje kamarádka začala chodit s týpkem, který mi nepřijde dostatečně boží, můj ex dělá, že jsem neviditelný apod. - Boy Meets Boy je správná volba. 

Pokud věříte, že se o takových lidech dá napsat jedině totálně hloupá knížka - Boy Meets Boy vás vyvede z omylu.

3/5

6 komentářů:

  1. Hezké, jen nevím jestli bych to zvládla se svojí ubohou angličtinou.
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levithan píše jednoduše, takže já myslím že jo :) Je možné, že párkrát sáhneš po slovníku, ale tím se člověk i učí a je snad příjemnější způsob jak si zdokonalovat angličtinu, než číst knížky? :D

      Vymazat
  2. Na tyhle Levithanovi knihy se chystám, jen bych byla radši, kdyby to bylo v češtině. Vždycky, když jsem se snažila číst něco v AJ, unikala mi pointa, ale u Boy Meets Boy bych chtěla být "úplně při smyslech" to samé s Two Boys Kissing. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli se k nám jen tak dostanou, ale myslím, že Dash a Lily měly celkem úspěch, tak třeba se k nám takhle dostanou jeho vlastní knížky :) Tato knížka není nějak moc zapletená, takže tam ti pointa jen tak neuteče :)

      Vymazat
    2. Teď mi došlo, že už tady máme mnohem více Levithanů! Ale pořád se nějak vyhýbáme gay tématům :)

      Vymazat
    3. To mě u nás nijak nepřekvapuje... Popravdě jsem byla v šoku, když jsem v knihkupectví našla Baby Jane od Sofi Oksanen (chvíli, ale přece!)

      Vymazat