"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

pondělí 16. února 2015

Noční cirkus

NOČNÍ CIRKUS
ERIN MORGENSTERN
-
Čteno v únoru 2015 česky
-
Originál vydán v roce 2011 (The Night Circus)
Česky vyšlo v roce 2012
-
Knížka, kde je hlavní postavou objekt nikoliv osoba.
Cirkus přijede bez varování.
Jednod
uše se objeví tam, kde včera ještě nebyl.




Tato knížka vás vezme do prostředí cirkusu.
Není to klasický cirkus s týranými zvířaty, tady se dostanete do naprosto okouzlujícího prostředí.
Cirkus je famózní a nechá vás bloudit v černobílém prostředí plném magie. Dostanete se do neuvěřitelných stanů - připravte se na zajímavou přehlídku.

Hned po přečtení jsem si Noční cirkus přidala do oblíbených. Proč? Protože kdykoliv jsem knížku zavřela, doufala jsem, že se do ní budu moci vrátit alespoň ve snech.

Základem příběhu je cirkus. Je tajemný, je otevřený jen v noci a celý se utápí pouze v černé a bílé barvě. Jaký je osud tohoto představení? Kromě okouzlující podívané (nejpozději po této knížce určitě pochopíte, že o psaném textu můžete říct - byla to krásná PODÍVANÁ) se vám dostane i trochy příběhu. O každé postavě se něco dozvíte, ale nikdy ne příliš.

Nejradši, byste se vyfikli, kolem krku uvázali červený šátek - venku se připozdívá, je na čase vyrazit - ale pak si uvědomíte, že nemáte kam, protože cirkus je bohužel uvězněn v deskách, které svíráte v ruce. Jste zkrátka obyčejným divákem, už tak se dostanete do zákoutí, za jejichž návštěvu by ostatní rêveurs (jak si v knížce říkají ti nejzarputilejší fanoušci cirkusu říkají) zaprodali vlastní duši.

A tak nezbývá, než zavřít oči a čekat, zda se dostaví vytoužené sny.

Byla by škoda, vám blíže přibližovat souboj či různé útrapy, radosti a starosti lidí, kteří se k cirkusu nachomýtli, nastiňovat vám kousky zamilovanosti. Už tak toho budete mít málo, ale není to vůbec na škodu, protože prostředí budete mít až příliš. Pokud se vám to nezají (jakože mi rozhodně ne), budete zamilovaní!

Je mi líto, že mám zatím knížku jen z knihovny.
Když na sebe chci nechat na chvíli dýchnout černobílou atmosféru, stačí mi otevřít na náhodné stránce a jen na malou chvíli se začíst.

Už teď mi chybí!

Nutně ji potřebuji mezi stálice do knihovničky *_*

5/5

7 komentářů:

  1. Na mě to působí strašidelně...totiž cirkus=klauni:/..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přítomnosti klaunů se tady určitě nemusíš bát :D A sice je cirkus celý černobílý, nicméně nenahání hrůzu, spíš to podtrhuje celé magično ^_^

      Vymazat
  2. Ach, teraz som na seba naštvaná, že som si ju nekúpila vo výpredaji za 2€ -.- :D Pekná recenzia! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem ho někdy před dvěma lety a je to vážně perfektní kniha, taky jí mám mezi oblíbenci. :3 Měla bych si jí brzy přečíst znova. Jen je škoda, že autorka od Cirkusu nic jiného nenapsala. :/ Tedy, akorát Flax-Golden Tales. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem hned hledala, co dalšího napsala a zklamalo mě, že pořád nic. Doufám, že v další knížce taky přijde s něčím neotřelým a krásným :)

      Vymazat
  4. Další z mých "Top Ten knih". Magická atmosféra mě pohltila od samého začátku.
    Doufám,že nás autorka nezklame a její další dílo bude také takový drahokam :)

    OdpovědětVymazat