"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

pátek 2. ledna 2015

Dveře do prázdnoty

DVEŘE DO PRÁZDNOTY (#2)
VICTORIA SCHWAB
-
Čteno v prosinci 2014 česky
-
Originál vydán v lednu 2014 (The Unbound)
Česky vyšlo v září 2014
-
Návrat do úžin!
Pokud jste nečetli první díl, doporučuji, vzhledem ke spoilerům, nečíst ani můj názor na druhý díl. Pokud vás série zajímá, mrkněte na mé vychvalování Archivu >ZDE<.



Mackenzie jsme v minulém díle opustili v dost nemilé situaci a není divu, že má při vzpomínce na nedávné události v jejím životě husí kůži. Noční můry ji nedávají spát, někdo ji sleduje a navíc začnou náhle mizet lidi v jejím okolí. Je snad možné, že by Owen byl více než děsivou vzpomínkou?

Po dočtení první knížky jsem se nemohla dočkat, až se znovu vrátím do světa Archivu, znovu potkám mé milé knihovníky a užiju si další dobrodružství.

Mackenzie nastupuje na novou školu, práce má až nad hlavu, jelikož v jejím rajónu neustále pobíhá dost historií, které je třeba vrátit zpět. Nová škola, noční můry a nedostatek spánku nejsou dobrou kombinací, navíc noční můry začínají Mac přepadávat i během dne a ona se s tím samozřejmě nechce nikde moc chlubit - co kdyby byla shledána nekompetentní pro svou pozici v Archivu?

Pořád se jedná o skvěle napsaný příběh, o dobrodružství, které vás vtáhne do sebe, nicméně tento díl se mi líbil mnohem méně.

Proč?
Mackenzie dělá stále stejné chyby, stejné kroky, které vedou k velice podobným závěrům, takže Dveře do prázdnoty se až otravně moc podobají Archivu. Naštěstí se obě knížky hrozně rychle čtou, takže to není vyloženě utrpení, nicméně, pokud někdy vyjde slibovaný třetí díl, už do něj nepůjdu s takovým nadšením jako do tohoto.

Velice se mi líbí styl psaní od Schwab a doufám, že nejsou hrdinové/hrdinky v jejich knihách pořád stejní a já budu další její knihou (kterou plánuji již brzy) znovu ohromena.

Pokud se vám líbil první díl, neváhejte a pusťte se i do druhého, každopádně nečekejte nic moc nového. Pořád jsem si to užila... akorát jsem čtení musela přerušovat výkřiky "proč zase?!" spojené s plácáním se do čela a tichou nenávistí k Mac.

3/5




Žádné komentáře:

Okomentovat