"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

čtvrtek 25. prosince 2014

How to Lead a Life of Crime

HOW TO LEAD A LIFE OF CRIME
KIRSTEN MILLER
-
Čteno v listopadu 2014 - anglicky
-
Originál vydán v únoru 2013
Česky zatím nevyšlo
-
Slíbili mi drogy, děvky a další zkažené existence v YA!




Musím říct, že na začátku jsme si s touhle knížku vůbec nerozuměly. Hlavní postava, zlodějíček Flick, dostane příležitost pomstít se svému otci. Výměnou za to je třeba, aby se stal studentem Mandelovy akademie.

Znělo to supr! Být po dlouhé době obklopená kriminálníky, být tím zlem. Jaké překvapení mě čekalo, když jsem se zase ocitla na straně dobra! Zklamalo mě to natolik, že jsem ani neměla chuť číst dál, nicméně to byl výběr z TBR plechovky a ten přece beru vážně! A tak jsem četla dále a nakonec jsem se dočkala zajímavého čtení :) 

V předmětech se můžete učit různé zajímavé praktiky. Například jak někoho správně vydírat, zlomit něčí psychiku, vydělat na nevědomosti chudých apod. Abyste měli ve škole nějaké slovo a měli šanci studium úspěšně ukončit, je třeba se dostat mezi několik nejlepších studentů. Hlavně je třeba si dát pozor, abyste se nedostali mezi studenty nejhorší čili studenty brzy mrtvé (vážně si myslíte, že vás nechají jen tak odejít, když se dozvíte temné tajemství prestižní Mandelovy akademie, jejíž absolventi patří mezi nejmocnější lidi současnosti?). Flick, přestože byl na straně dobra, se nevyhýbal pochybným taktikám. Někdy je zkrátka potřeba překročit různé hranice.

Spolčí se s Gwendolyn, s kterou jsem sympatizovala a byla mou oblíbenou postavou! (na konci mi ji samozřejmě bylo hrozně líto). Ještě zajímavější však příběh začne být ve chvíli, kdy se do něj ještě více přimotá Flickova milovaná Joi, která mě naopak štvala, protože právě ona držela hlavní linii v té roztomilé rovině, kdy má dobro zvítězit nad zlem. Nedá se ji však upřít, že do příběhu vložila nejeden zajímavý zvrat a místy ji prostě musíte obdivovat.

Není to standardní YA, pokud máte možnost, nenechávejte tuto knihu bez povšimnutí.

Příběh je originální, napínavý a nakonec ani moc nevadilo, že jsem patřila k těm dobrým.
Třeba se jednou dočkám prohnilého YA!

3/5


Žádné komentáře:

Okomentovat