"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

úterý 30. prosince 2014

Horrorstör

HORRORSTÖR
GRADY HENDRIX
-
Čteno v prosinci 2014 - česky
-
Originál vydán v září 2014 (HORRORSTÖR)
Česky vyšlo v listopadu 2014
-
3 roky
4 roky
5 let
6 let
7 let
NAVŽDY



Vždycky jsem nimrala nad Kingem (I'm not sorry), ale vždycky mě zajímalo, jestli je mým problémem King nebo samotný žánr hororů.
Psala jsem si Ježíškovi o Horrorstör a musím říct, že mě dost šoklo, že mi ho můj nejmilejší nadělil v češtině. Vůbec jsem nezaregistrovala, že nám to v Česku tak rychle přeložili!
Každopádně teď už vím, že mým problémem je tak trochu obojí. Nejen King, ale i žánr samotný, tudíž se do hororů nehodlám v blízké budoucnosti vůbec pouštět.
Nicméně moje (na dlouhou dobu) poslední hororová knížka byla epická!

Začněme samotným designem, protože tenhle paperback vás prostě musí praštit do očí! Je to výstavní kousek! Knížka je vymazlená do největších detailů. Nejenže zvenčí připomíná Ikea katalog, ale vevnitř je spousta skvělých bonusů, které téhle knížce přidávají na bodech. Najdete zde dodací list, hodnocení zaměstnanců, motta pro zaměstnance, propagační kecy o nábytku. Takže ano, na obale vidíte Brooka (ta žlutá sedačka) viz strana 8 a na straně 8 skutečně začíná kapitola s názvem Brooka. I takovéto malé blbinky mě vážně nadchly!

A teď k samotnému příběhu.
Je to béčko jak se patří!
V obchodním domě s nábytkem Orsk (který je kopií Ikey, kterou všichni známe) se občas přes noc něco záhadně rozbije. Vrcholem všeho je, když zaměstnanci najdou Brooku popatlanou smrdutými výkaly. Tři zaměstnanci se tedy rozhodnou v Orsku strávit noc a přijít na kloub tomu, kdo jim tam tropí neplechu.

Brzy však odhalí děsivou pravdu: Orsk nelikviduje někdo, ale něco.

Čtení je rychlé a akční. Nebudu vám nalhávat, že jsem se nebála, jsem totiž dost poseroutka, takže jsem se často lekala při sebemenším zahučením větru za okny a některé momenty mě nutily zavřít oči a odvrátit se (moje představivost byla místy BOHUŽEL rozjetá na plné obrátky). Celou dobu jsem trnula nad tím, jak to dopadne a i když mi ke konci přišlo chování některých postav tupé a na facku, tak no a co, i tohle k béčku patří.

Oddechovka to je vynikající, nečekejte žádnou vysokou literaturu, nicméně supr pobavení v zajímavém obalu dostanete!

Takže ano... horror jako žánr mým miláčkem nebude a kdybych porovnávala knížku s mými literárními oblíbenci, musela bych hodnotit mnohem níže.
To by však byl nesmysl a myslím, že Horrorstör si tu krásnou čtyřku zaslouží.

4/5

6 komentářů:

  1. O tomhle jsem nikdy neslyšela, ale vypadá to hodně dobře... :) Já teda horory taky moc nečtu (i když od Kinga čas od času něco přelouskám), ale jestli tuhle knihu někdy potkám v knihkupectví, určitě nad ní popřemýšlím... I když teda, jak si psala s tou sedačkou, místy to vypadá fakt nechutně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minimálně v knihovničce bude vypadat zajímavě. Ve vlaku mě lidi zvědavě okukovali, protože zvenčí to fakt vypadá jak katalog :D

      Vymazat
  2. Moc hororů jsem nečetla, ale rozhodně bych to ráda napravila.. A tahle knížka mě zaujala, jak tím obalem, tak tím tématem.. I když nic velkého od toho asi nečekám..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je vždycky lepší od knížek moc nečekat. Já kolikrát čekám veledílo a jsem pak zbytečně zklamaná, nicméně u některých knížek/autorů si s přehnaným očekáváním nemůžu pomoct xD

      Vymazat
  3. O knize slyším prvně a docela mě i recenze zaujala :) Asi se po ní poohlédnu. I když já Kinga a horory mám ráda, tak aby pro mě tato kniha nebyla slabá, ale zní to dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě King vůbec neděsí, takže je možné, že máme třeba úplně jiné děsy :)

      Vymazat