"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 23. listopadu 2014

Spánek

SPÁNEK
HARUKI MURAKAMI
-
Čteno v listopadu 2014 - česky
-
Originál vydán ???
Česky vyšlo v roce 2013
-
Murakami je srdíčko, co dodat!





V krátké povídce Spánek se seznámíme s paní, které se přestalo chtít spát. Ztratit potřebu spát je (spolu se ztracením potřeby jíst /ne že bych byla anorektička, ale prostě netrpělivě očekávám, až na trh dorazí pilulky z Malého prince/) mým tajným snem a samozřejmě mě i nadchlo, že hlavní protagonistka knížky tento čas navíc využívá z velké části čtením. Komu by se ty hodiny navíc nehodily?!

Musím říct, že velkou část knížky mi zpříjemňovaly hlavně ilustrace (KTERÉ JSOU ÚCHVATNÉ) a trochu mi trvalo se do příběhu dostat, nicméně to nic nemění na tom, že po posledních řádcích jsem ještě chvíli musela sedět a celý příběh vstřebávat.

Murakami je zkrátka mistr a i na tak malém prostoru mě nakonec dokázal okouzlit. Hvězdičky srážím právě proto, že jsem se ze začátku docela nudila. Každopádně příběh je tak krátký, že času tráveného u této knihy nelitujete.

Rozhodně po ni šáhnu vícekrát a jednou bude zřejmě patřit k těm ohmatanějším kouskům v knihovničce a možná v ní najdu další skryté poklady, které mi napoprvé unikly a změním i své hvězdičkování.

Prozatím však:

3,5/5

Pokud bych kromě příběhu měla hodnotit i samotné zpracování knihy, zvedla bych to na 4,5.

3 komentáře:

  1. Já jsem od Murakamiho četla Norské dřevo a velmi se mi líbilo, proto se v budoucnu chystám na 1Q84, což ovšem k délce mému to-read listu bude přečteno až Bůh ví kdy...

    OdpovědětVymazat
  2. Norské dřevo jsme od Murakamiho taky četla jako první! Nicméně zdá se mi, že žádné další jeho dílo (které jsem četla) se mu příliš nepodobá a má naprosto nejoblíbenější knížka od něj je Kafka na pobřeží. Tu "cpu" všem :D
    To-read list mám taky mega dlouhý a nejvíc se mi na to teď osvědčilo si pár knížek vybrat náhodně a jednou za čas (já to dělám měsíčně) si vytáhnout knížku z plechovky, kde mám naházené názvy knížek, které mi přišly zajímavé, protože když jsem měla to read list na očích neustále kompletně, tak mi už přišlo blbé, si tam dávat další knížky a když už tam některé byly moc dlouho, začala jsem si říkat - chci je vůbec přečíst? :D Takže takhle už polovina knížek, která tam je, mi je neznámá, některé si přečtu ještě před vytáhnutím, některé tam jsou beztak i dvakrát, ale zatím mi to nejvíce vyhovuje :)

    OdpovědětVymazat
  3. Norské dřevo jsem také četla jako první. Tehdy mě to tolik nadchlo, že jsem si koupila většinu tehdy dostupných románů v angličtině. Byla jsem překvapená, že Norské dřevo bylo tak odlišné od jeho dalších děl, která se mi ve výsledku líbila mnohem víc než "Dřevo" :) Za mě je nejlepší Wind-Up Bird Chronicle - v češtině Kronika ptáčka na klíček.
    Spánek mě zklamal, nádherné ilustrace, ale jinak nuda :(
    Narazila jsem na pár jeho povídek, které stojí za přečtení: https://lostsoul2015.wordpress.com/2015/02/19/murakamiho-povidky/

    Absolutně mě nadchla idea losování knih z "to-read-listu" z plechovky :) Asi to taky zavedu :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat