"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

sobota 1. listopadu 2014

Osvícení

OSVÍCENÍ
STEPHEN KING
-
Čteno v říjnu 2014 - česky
-
Originál vydán v roce 1977 (The Shinning)
Česky vyšlo v roce 1993
-
Když za vaše neúspěchy můžou všichni okolo.
Hele, duch, pojďme se bát!
A tak.






Jack, abstinující alkholik, dostane příležitost k práci - bude dělat správce hotelu v horách, kde bude celou zimu se svou manželkou a synem odříznut od zbytku světa sněhem.

Být retardem uvězněný ve starobylém hotelu, kde se za jeho historii udála řada tragédií, se svým sensibilním synem Dannym a ufňukanou manželkou je supr nápad. Co by se mohlo pokazit, že ano?

Půlku knížky se seznamujete s postavami, hotelem a s jejich minulostí. King si dal záležet, aby bylo naprosto jasné, jak funguje Dannyho "osvícení" a co by se s ním dalo podniknout. Je to napsáno velice pohádkově jednoduchým stylem, což mi úplně nesedělo, na druhou stranu se mi alespoň rychle četlo.

Když už jsem si myslela, že jsem se přehmátla a čtu úplně něco jiného, než jsem původně zamýšlela, konečně přijdou první běsy!

Musím přiznat, že jsem se na ně dost těšila, protože Jack...

Co říct k Jackovi... Je už od začátku psychicky narušený parchant a když ztrácíte naději, že ho přijde zlikvidovat nějaké zlo, doufáte, že alespoň spadne cestou do sklepa ze schodů, rozbije si hlavu a budete ho mít za sebou.

Jak vidíte, přidala jsem se na špatnou stranu a těžko vám bude nahánět hrůzu něco, čemu fandíte.
Jsem docela strašpytel a vážně není těžké mě vyděsit, ale Kingovi se to nepodařilo už podruhé.
Mám zánět mozku, který mi nechce dovolit milovat nejproslulejšího spisovatele hororů?

Mé teorie:
  1. Nejsme si souzeni.
  2. Mé nesympatie k Jackovi byly silnější než příběh
  3. Kingovky jsou průhledné.
  4. Neumím si užít knižní horory (Dvě Kingovky byly mé jediné pokusy v tomto žánru a mám v plánu vyzkoušet někoho jiného. Nechť pravda vyjde najevo! Máte tipy? DEJTE TIPY)
  5. Jsem zlá a půjdu do pekla 

1/5

Žádné komentáře:

Okomentovat