"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 27. července 2014

The Fault in Our Stars

THE FAULT IN OUR STARS
JOHN GREEN
-
Čteno kdy: červenec 2014
Jazyk: angličtina
-
Originál vydán: 2012
V CZ: březen 2013 (Hvězdy nám nepřály)
-
Knížka ohledně které jste zřejmě již četli tisíce plakacích článků.
Romantika a rakovina dávají dohromady akorát spoustu posmrkaných kapesníčků. Možná jsem už někdy zmiňovala, že citové vyděračky nejsou mým šálkem čaje. Přesto dávám pět z pěti! Proč?


Šestnáctiletá Hazel trpící rakovinou se v podpůrné skupině pro nemocné teenagery seznámí s Augustsem (Gus), který již rakovinu porazil.
Nemá to být veselý příběh, vážně ne. Chápu každou jednotlivou slzu uroněnou nad touto knihou, ale já se celou dobu akorát přiblble usmívala.

Je snad nemožné nemilovat inteligentní hlavní postavy, které oplývají skvělým (cynickým) humorem! Spousta quatable momentů, které nejsou v knize jen tak, aby vás oslnily, jsou tam, aby dávaly smysl. A tím je knížka výjimečná. Vůbec na mě nepůsobila nuceně. Celou dobu jsem to Greenovi žrala... že to mohla být pravda, že se to mohlo stát.

Jak často vám slaďárny takový pocit dají?
A co teprve umírací slaďárny!

Green na mě vážně zapůsobil a jsem ráda, že má zvědavost zvítězila nad mými předsudky k tomuto žánru :) A taky jsem ráda, že jsem s Lamčou poprvé přečetla knížku, která mě oslnila :3

5/5

5 komentářů:

  1. Já se této knize vyhýbala právě kvůli obavě z "citového vydírání", které mě vytáčelo u Hledání Aljašky. Ale 5*? To na této knize něco vážně musí být! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám porovnání s Aljaškou, ale myslím, že postavy dělají co můžou, ať to není moc uplakané :)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Počkej, a co TimeTraveller? To se mi taky líbilo!

    OdpovědětVymazat