"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 20. července 2014

Scarlet

SCARLET (MĚSÍČNÍ KRONIKY #2)
MARISSA MEYER
-
Čteno kdy: červenec 2014
Jazyk: čeština
-
Originál vydán: únor 2013 (Scarlet)
V CZ: září 2013
-
Ach díky, DÍKY za tu SKVĚLOU OBÁLKU. Po té uhm... hrůze použité u Cinder mě potěšila o to více! Dokonce se mi zdá krásnější než originální a všichni víme, jak vzácně se takové věci stávají.

Pojďme na to!
Jako vždy - pokud jste nečetli první díl, bylo by lepší dál nečíst :)


Úplně ze všeho nejdříve si tady chci dát písničku, která mě touto knížkou provázela.


Scarlet, naše milá pseudo Karkulka je zrovna v docela stresující situaci. Její babička zmizela a policie došla k závěru, že jen tak sama odešla. Scarlet však ví, že tohle není možné a nezbývá jí nic jiného, než začít pátrat na vlastní pěst.
Je třeba říct, že Scarlet je mnohem nedůvěřivější, tudíž je děj o něco málo méně předvídatelný a abychom jí způsobili šoky, musíme se snažit o trochu více než v Cinder.

Samozřejmě nepřijdeme ani o Vlka, konečně dostaneme nějakého bad boye, kterého je možné milovat!

Vracíme se i k Cinder, kterou jsme opustily, ve chvíli, kdy byla uvržena do vězení. Zrovna zjistila, že je princezna, které se Selene obává a princezna, do které lidé vkládají tolik nadějí. Stavil se za ní doktor, aby jí řekl, že si dají sraz v Africe. Cinder není úplně smířená se svou spasitelskou rolí, nicméně na útěk z vězení se vydá a cestou potká egoistického kapitána (kterého budu milovat já). Královna je vzteky bez sebe, hrozí válkou (stále). Zkrátka už od začátku je jasné, že ani jedna z hrdinek nemá moc idylický start.

Celá knížka je svižná a navzdory tomu, že hlavní postavou je Scarlet, vždycky jsem se těšila na části s Cinder (nejen kvůli kapitána, ale zkrátka mi linie jejího příběhu přišla mnohem zajímavější). Připravte se, je to jízda, u které jsem se skoro i já zadýchala.

Neváhejte a sami zjistěte, zda Scarlet najde babičku, co se děje s Vlkem a proč vůbec z Pekingu skáčeme do Paříže! Myslím, že litovat nebudete.

Už jsem dost zvědavá na Cress!
Líbí se mi celý koncept Měsíčních kronik.
Meyer vám detailně představí jednu postavu, jednu část příběhu a přidává další. Myslím, že je to skvělý způsob, jak znát větší množství postav natolik, aby vám na nich záleželo. Příští rok má vyjít (v angličtině) čtvrtý díl a já jsem zvědavá, kolik postav ještě dokáže takto propojit.

3,5/5

PS: O Kaiovi se v tomto díle píše jen velice málo a pokaždé byl na facku, tudíž o něm výše ani nebyla řeč :D



Žádné komentáře:

Okomentovat