"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

pátek 11. července 2014

Mysterious skin

MYSTERIOUS SKIN
SCOTT HEIM
-
Čteno kdy: květen 2014
Jazyk: angličtina
-
Originál vydán: březen 1996
Česky: XXX
-
V jedné věci jsem fakt hipster. A to v milování Joseph Gordon-Levitta.
Bylo nebylo Tvídě, které od mládí sjíždělo každý LGBT, který se jí dostal do ruky. Tato fáze víceméně pokračuje, viděla jsem více sraček než si dovedete představit, ale taky jsem objevila naprosté klenoty. Mysterious skin byl vždycky mým klenotem. Zamilovala jsem se do Levitta a pak zjistila, že je ten film podle knížky!!! Ta radost! Nicméně to už je 8-9 let zpátky a po marném čekání na překlad jsem si řekla - teď když čtu knížky v angličtině, zvládnu i Mysterious skin. A TAKY ŽE JO!


Nejdříve zklamání - film miluju mnohem více.
Nevím proč. Možná to je tím, že miluju ty postavy vizuálně, možná tím, že je film skvěle pojatý, možná tím, že to je nostalgie, ale hlavně asi proto, že už jsem věděla, jaká je hlavní zápletka.

Celou dobu jsem si nemohla užít gradování příběhu a nemohla si užívat ty malé náznaky závěru, takže moje hodnocení (jako vždy) postrádá objektivitu.

Každopádně co vás čeká?
Pedofilie!
Jsem docela dost otrlá - řekla bych, ale čtení některých scén mi přišlo mnohem více znepokojující než se na ně dívat - příliš detailní představivost asi.
Ufoni!
Ach ano, únosy a tak. Mimozemšťané útočí!
Lásky,
sex,
dysfunkce
a
rozbité duše.

Víte, pokud vás tohle nenalákalo, tak to asi není pro vás.
A já nechci soudit něco, u čeho mi stejně v srdci zůstane více filmových útržků než knižních.
I to se stává.
Tato kniha potřebuje specifické čtenáře.
Aspoň ta rozbitá duše...

3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat