"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

středa 16. července 2014

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

ARISTOTLE AND DANTE DISCOVER THE SECRETS OF THE UNIVERSE
BENJAMIN ALIRE SÁENZ
-
Čteno kdy: červenec 2014
Jazyk: angličtina
-
Originál vydán: 2012
V CZ: XXX
-
Vidíte ten krásný obal? Vidíte ten poetický název (o to přitažlivější, když vás fascinují filozofové!)? Jak bych ji mohla ignorovat?
Pokud se chcete vyhnout spoilerům, nečtěte začerněná políčka ^_^

Tato knížka byla jako klidná voda.
Pozorujete ji a necháte se unášet její krásou. Občas vám do ní někdo hodí oblázek a vy se necháte unášet dál a dál.
Styl psaní mě okouzlil a určitě sáhnu po nějaké další Benjaminovy knize!

“It was good to laugh. I wanted to laugh and laugh and laugh until I laughed myself into becoming someone else. ”

Bylo to lehkovážné a tím vlastně i rozkošné.
Poetický Dante a -ještě-jsem-se-nenašel- Ari.
Dante milovník a Ari, který se zamyká sám v sobě.

Přátelská rada, jen tak mezi řečí:
Tato knížka bývá (kromě jiného) tagována jako LGBT, a to bych snad brala i jako spoiler. Nesledujte tagy!

Jak už jste asi pochopili, příběh plyne pomaloučku. Ari a Dante se seznamují příliš dětinským způsobem, místy mě zdůrazňování jejich odlišností i rušilo (stejně jako neustále používání věty - a tohle bylo další tajemství vesmíru... ano vím, jak se knížka jmenuje, díky za sto padesáté osmé připomenutí!).

Naivní knížky vás umí pohladit po duši a tahle knížka vás hladí tak moc, že by vás nejradši znásilnila. Teď je otázkou nakolik jste tolerantní k naivitě a nereálnosti (vážně, skoro každý o téhle knížce vykládá, že je hrozně realistická s reálnými postavami - proto tam také je klasické klišé - když se do mě zamiluje dostatečně okouzlující gay, zjistím, že vlastně nejsem hetero...  NESOUHLASÍM, ale dobře, postavy jsou ještě mladé, odpustím jim!)

Nečekejte vážné filozofování, čekejte sebeobjevování, rozkvět přátelství (a to pohlazení přece!).

2,5/5
Za vcelku nízké hodnocení může hlavně to, že mi nesedlo téma, ale...
I'm digging the writing!
Takže objektivní hodnocení je mnohem výše, rozhodně se nejednalo o ztrátu času :)

3 komentáře:

  1. "Naivní knížky vás umí pohladit po duši a tahle knížka vás hladí tak moc, že by vás nejradši znásilnila." :D Tak to mě dostalo. :D
    Asi poputuje na (už tak dlouhý) můj seznam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám sáhodlouhý (stále se rozšiřující) seznam...

      Vymazat
    2. Taky mám dlouhý a čím dál tím delší seznam (a to i když pravidelně a s těžkým srdcem mažu knížky, které tam hnijí už dlouho) Zemřu s nedokončeným to read listem :D

      Vymazat