"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

pondělí 17. března 2014

Zakletý v čase

ZAKLETÝ V ČASE
AUDREY NIFFENEGGER
-
Čteno kdy: Březen 2014
Jazyk: čeština
-
Originál vydán: červenec (?) 2003
Česky: listopad 2009 (tato verze překladu)
-
Kniha, která je důvodem toho, proč jsem měsíc nic nečetla. Naprosto mě zasekala. Věděla jsem, že mám určitý termín, do kdy ji mám přečíst (který jsem samozřejmě nedodržela), takže jsem ji nechtěla prokládat jiným čtením a zkrátka... mě dost zdržela.

Když jsem si všimla označení - ženský román, dost mě to znepokojilo, protože asi nejsem typ na ženské romány, kde se všichni berou, mají děti a tak. Byla jsem však příjemně překvapená!
První setkání Clare s Henrym mi přišla roztomilá!
Těšila jsem se na jejich sžívání v "současnosti"! Začátek mě navnadil na něco skvělého! Čekala jsem různá ufňukaná dramata, čekala jsem zvraty, problémy ale... ano, jsou tady dramata, zase nebudu říkat, že ne... ale všechno se řeší tak nějak na okraji. Co kdyby to náhodou bylo méně růžovější, než bychom si přáli?!

Takže cokoliv se stane, Audrey obalí v cukrové vatě a převáže to obří dárkovou mašlí.
Je důležité si uvědomit, že Zakletý v čase není žádné sci-fi. Henry cestuje časem proti své vůli, není z toho nějak zvlášť nadšen, ale najde si malou kámošku, která je jeho manželkou. Ta na něj celý život čeká a i když je to dost divné, jsme nuceni si myslet, že se jedná o roztomilý vztah.

Zkrátka - je to ženský román.

Tahle dvě slova tuto knihu vystihují tak moc, že není třeba si nic dovysvětlovat a jestli milujete tento žánr, bude pro vás láska Henryho a Clare okořeněná novým a nutno zdůraznit, že zajímavým prvkem! Pokud čekáte větší vzrůša, šáhněte vedle.

Momentálně se dívám na film (to je má soukromá masochistická zábava - dívat se na filmy podle knížek, které jsem četla) a knížka ji pěkně doplňuje. Myslím, že je příběh mnohem zajímavější tím, že víte jak to celé bere Clare, jak to bere Henry.
Na knize mi hlavně dost vadí, že na to celé koukáme za zrcadlem. Hledíme na celý příběh skrz růžové brýle, které se nám občas zamlží, ale na jejich růžovosti jim to příliš neubírá.
Nemáte náladu na mordy? Chcete se uklidnit tím, že pravá láska je PRAVÁ LÁSKA, že všechno zlé má na sobě špetku čehosi nadpozemsky krásného? Pak si tuhle knížku pište na svůj seznam.

Za mě 2/5
Pro ostatní: pusťte si Doctora Who!

2 komentáře:

  1. Yes! Doctor Who je prostě nejbožejší! Co si dát pauzu s čtecím kroužkem a místo čtení sledovat Doctora a pak probírat jednotlivé díly na sociální síti? ;D
    Prostě hodně oddechová četba, co bychom chtěly... -_- Od poloviny knihy mě to zoufale přestalo bavit (jak se už usadili do nového domu, začali plánovat děti atd.; a bylo tam už podstatně míň těch chvil, kdy se Henry vydával za Clare na mýtinu).

    OdpovědětVymazat
  2. Lamča: Měly jste to číst v originále...

    OdpovědětVymazat