"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

neděle 2. února 2014

Cinder

CINDER (MĚSÍČNÍ KRONIKY #1)
MARISSA MEYER
-
Čteno kdy: Únor 2014
Jazyk: Čeština
-
Originál vydán: Leden 2012 (Cinder)
V CZ: Duben 2012
-
Jak už jsem psala v lednovém shrnutí, tak mám momentálně mírně marné období. Co vás může lépe uklidnit, než pohádka? Cinder mi dala přesně to, co jsem od ní chtěla - chvíle klidu a odpočinku :)
Nicméně to, že jsem si u knihy odpočinula neznamená, že to je více než sto let po čtvrté světové válce jednoduché...


Po měsíčních kronikách jsem pokukovala delší dobu, protože originální obálka umí zaujmout na první pohled. Nedá se říct, že by česká byla nějak ošklivá, ale rozhodně neupoutala mou pozornost. Škoda, že jsme si nenechali tu původní (samozřejmě s přidáním "skvělého" -ová).

Jak už název napovídá, jedná se o převyprávění klasické Popelky (Cinderella).
Cindeřin osud však není tak jednoduchý jako Popelčin. Žádná dobrá víla za ni práci neudělá.

Cinder je kyborg (ze začátku mi pořád v hlavě znělo: DELETE DELETE DELETE - každý Whovian pochopí :D), což znamená, že je oficiálně majetkem své macechy. Pracuje jako mechanička, v čemž je skvělá, takže je vyhlášená v celém Novém Pekingu. Pokud se vám porouchá milovaný android, Cinder je pro vás jasnou volbou. A byla jasnou volbou i ve chvíli, kdy potřeboval svého androida opravit princ Kai.  Na kyborgy je pohlíženo jako na nižší formy života, takže není divu, že Cinder před sympatickým princem svou pravou totožnost tají. Kai ji považuje taky za velice milou - ano, dočkáte i menší romantické zápletky.

Nicméně, nebude to tak růžové, jak to zatím vypadá.
V Novém Pekingu řádí letumóza - zatím nevyléčitelná nemoc, která se bohužel nevyhne její nevlastní sestře Pivoňce, s kterou se mají rády. Její nevlastní matka Cinder přihlásí jako "dobrovolníka" pro testování léku na Letumózu. Testování způsobuje smrt.

Pokud nejste naprostý ignorant, tak nejpozději od padesáté stránky víte, co se zhruba bude dít. Až vás skoro urazí, jak moc se snaží Meyer udělat pár stránek před koncem ŠOKUJÍCÍ odhalení, které vám je od začátku jasné o_O

Na druhou stranu - když jsem si tuhle knížku vybrala, čekala jsem napínavé čtení plné překvapivých zvratů? Ne. Kniha mě tedy neměla čím zklamat. Naopak - užívala jsem si malé podobnosti s klasickou popelkou! Přestože byl děj předvídatelný, tak mě nenudil a zítra si skočím pro Scarlet (pokud mi ji v knihovně někdo nevyfoukne). Vím totiž, že to je jedna z těch knih, které řadím do skupiny - sejde z očí, sejde z mysli. Sama si nejsem jistá, jestli tyhle kroniky (celkově 4 knihy - z toho 2 jsou již vydané - i v CZ) kompletně dočtu.

Tyhle mé dojmy z knihy zřejmě nejsou zřejmě něčím, co by vás přimělo po téhle sérii skočit :D
Nicméně kdybych plánovala děti, rozhodně si to přidám na list knih, které bych nenápadně podstrkávala své potencionální dceři, protože Cinder je skvělou postavou. Žánr, který si vyloženě říká o tupost hlavní hrdinky, ji nedostal! Jupí! Takže za tohle další čtvrthvězdička navíc ^_^

2,75/5

Žádné komentáře:

Okomentovat