"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

čtvrtek 23. ledna 2014

Mockingjay



MOCKINGJAY (Hunger Games #3)
SUZANNE COLLINS
-
Čteno kdy: Leden 2014
Jazyk: Angličtina
-
Originál vydán: Srpen 2010
V CZ: Duben 2011 (Síla Vzdoru)
-
Těžko bychom hledali někoho, kdo nečetl Hunger Games... teda alespoň co se tohoto virtuálního světa týče.

Mockingjay je finální kniha této trilogie a počítá s tím, že znáte předchozí dva díly (ať už z plátna či jeho tištěné verze).

Takže hejhou, pojďme na to.




Jak už jsem psala, byla jsem připravená Hunger Games ignorovat, ale ségra mě vytáhla na druhý díl do kina.
Ten končil ve chvíli, kdy je Katniss vytáhnuta z trosek arény pro HG, je jí v helikoptéře oznámeno, že je součástí vzpoury proti Capitolu, že její domov - District 12 - je srovnán se zemí a taky, že Peeta zůstal napospas Capitolu.

To probudilo mou zvědavost a bylo rozhodnuto, že si musím přečíst celou trilogii.
Bavilo mě to mnohem více, než jsem čekala.

Co se týče třetího dílu, vážně jsem se dle recenzí na goodreads obávala, že se zhroutím, připravili mě na to, že Katniss bude sebelítostná mimotická kráva, s čímž nakonec naštěstí nesouhlasím.
Konečně jsou tady podrobněji popsány volby učiněné postavami, takže s nimi můžete začít i sympatizovat (Pokud nejsou Gale. Jak může vůbec někdo být v týmu Gale for Katniss - nechápu. Gale je retard - tečka).

Katniss jako mockingjay - symbol celé vzpoury - to rozhodně nemá jednoduché, tím spíš, když vezmeme v potaz, kým je obklopena: vedením District 13. Jakmile někdo začne čuchat moc, začíná se přibližovat svému protivníkovi více, než bychom chtěli. Katniss mě překvapila, že úplně nezloutkovatěla.

Nicméně přidám se ke stěžovatelům na konec.
Ne kvůli tomu, jak knížka fakticky dopadla, ale tím jak vás zradila.
Vážně, celou dobu jste informování o každém uprdutí náhodné postavy a když jedete do finále, tak jste úplně odhozeni bokem.
Konec je to vskutku netradiční a kdyby nám ho Collins z velké části neupřela, tak si myslím, že by byl oslavován, ať už se stalo cokoliv.

Vážně - proč jsi nám to udělala?
Myslím, že jsme si zasloužili více než - stalo se tohle a tohle, smiřte se!
Sice mi na konci knížky ukáplo pár slz, ale bylo to z toho důvodu, že se Willík (moje kočka) rozhodl mi zatnout drápky do nosu :D

Když HG nepřečtete, připravíte se o oddechové (přesto však napínavé) čtení.
Není to nic zkvostného, ale i tak si můžete převrat Panemu užít.

Doufejme, že pokud se Collins rozhodne napsat další knížku, uvědomí si, že dostat se přes 400 stran není zločin, takže nemusí usekávat konce. Navíc by nebylo na škodu, kdyby nám bylo prozrano, jak se celý Panem s převratem srovnal atd. Zkrátka spousta otázek, spousta otázek...

3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat