"If you only read the books that everyone else is reading,
you can only think what everyone else is thinking."
-Haruki Murakami "Norweigan wood"

čtvrtek 23. ledna 2014

Me and Earl and the Dying Girl



ME AND EARL AND THE DYING GIRL
JESSE ANDREWS
-
Čteno kdy: Leden 2014
Jazyk: Angličtina
-
Originál vydán: Březen 2012
V CZ: XXX
-
Dost pubertální četba, be prepared.
Vidíte ten obal, VIDÍTE TEN OBAL? ❤ Určitě rozklikněte a užijte si jej ve větší kráse!

Jak vůbec může být knížka, kde umře někdo na leukémii zábavná?
Jak?
Steady, ready, go ->




V celé knížce jde vlastně o Grega.
Greg ji píše, Greg vám vykládá co dělá, neustále poukazuje na to, jak mimo musíte být, že knížku pořád čtete. Což je zezačátku vtipné, ale časem mě to začalo nudit. Když přišel další kec ve stylu: "Jestli mě po přečtení této knihy, přijdete brutálně zavraždit, tak se fakt nebudu divit", akorát jsem si zívla.

Ale k věci: Greg má kámoše Earla, s kterým natáčí filmy velice pochybné kvality (spíše nepochybně nízké kvality).
Na židovské škole chtěl sbalit krásnou spolužačku a došel k závěru: "Když na mě bude žárlit určitě za mnou přileze sama", takže se začne bavit s ne-tak-krásnou Rachel (nakonec je všichni považují za pár a Greg se jí začne vyhýbat).

Každopádně v posledním ročníku střední školy za ním přijde jeho mamka a oznámí mu, že Rachel umírá na rakovinu, a že by bylo super, kdyby ji začal navštěvovat, protože ji uměl vždycky rozveselit. Vždyť spolu přece CHODILI.

Takže nás čeká sebelitující etuda, která vlastně trvá až do konce knihy. Greg je zosobněním lidského hnusu, který v sobě většina z nás má, a to je sobectví míšené s neustálým zklamáním z toho, že se svět netočí zrovna kolem nás.

Je to rozhodně vtipně napsáno! Na začátku jsem byla naprosto nadšená, ale už v polovině jsem se začala ohlížet, kdy už bude KONEČNĚ konec. Greg mě začínal nudit, začínal mě srát (pokud vás takovéto /a mnohem vulgárnější/ vyjadřování pohoršuje, rozhodně se této knize vyhněte).

Vaše zamilovanost do knížky bude zcela postavená na zamilovanosti do Grega. Celé je to o něm, o tom co si myslí, co se mu zrovna stalo, co se stalo někomu jinému, ale jak to ovlivnilo zrovna JEHO, o tom jaká slova volí k tomu, aby vám něco sdělil atd.
Pokud se s Gregem zkámošíte, budet doufat, aby knížka nikdy neskončila.
Pokud ne, tak dříve nebo později ztratíte zájem a budet to už chtít mít KONEČNĚ za sebou.
A to se stalo mi.
Takže z naprostého nadšení jsem se dostal na dva body.

Nemůžu popřít, že i já mám v knize pár milovaných částí.

"It's like when a kitten tries to bite something to death. The kitten clearly has the cold-blooded murderous instinct of a predator, but at the same time, it's this cute little kitten, and all you want to do is stuff it in a shoebox and shoot a video of it for grandmas to watch on YouTube."

Za pokus to stojí!
Kdo ví, třeba zrovna vy budete Grega milovat. A nebudete v tom rozhodně sami!

2/5

PS: Alfonso Gomez-Rejon prý natočí film! Ještě si tedy nějaký ten rok dva asi počkáme, datum ještě není oznámené, ale rozhodně si to nenechám ujít.

Žádné komentáře:

Okomentovat